Project
Portima | Huisstijl

2006

De vraag

Het was een opmerkelijk parcours dat Portima in 2005 inzette. Toen: morrende klanten, een zwak imago en een ietwat ivoren-torenmentaliteit. Nu: een radicale ommezwaai naar een bedrijf dat weer alert is en het klantenvertrouwen heeft teruggevonden. Gramma begeleidde Portima bij die transfusie en gaf ze vorm in een vernieuwd corporate design.

Ons antwoord

Voor Gramma moest de symboliek, de communicatie en het menselijk gedrag terug in overeenstemming worden gebracht. Twee heel belangrijke elementen in die bewustwording waren de 'corporate story' en het 'moodboard'. Het materiaal voor de 'corporate story' werd aangeleverd tijdens de workshops 'positioneren op identiteit'. Het moodboard was gebaseerd op de huisstijl die Gramma ondertussen aan het uittekenen was. Het 'moodboard' werd uiteindelijk uitgewerkt in panelen die overal in de kantoren werden opgehangen. Dat heeft de gedragswijziging positief beïnvloed. Het nieuwe corporate design is de uitdrukking van de kernwaarden zoals die tijdens de workshop naar voor kwamen: klantvriendelijkheid, betrokkenheid, transparantie, stabiliteit, flexibiliteit en creativiteit. In het logo hebben de twee 3D-elementen rond de deur (openheid, toegang) een hedendaagse en vriendelijke uitstraling. Voor de naam "portima" zijn bewust kleine letters gekozen met zachte ronde vormen. Gramma heeft verder een huisstijlhandboek uitgewerkt en een aantal typeontwerpen gemaakt. Ook het relatiemagazine "portimagazine' kreeg een opfrissing.

Meer info: renaat.vc@gramma.be

  • Portima | Huisstijl
Portima | Huisstijl Portima | Huisstijl Portima | Huisstijl Portima | Huisstijl Portima | Huisstijl Portima | website Portima | Huisstijl Portima | Huisstijl Portima | Huisstijl Portima | Huisstijl Portima | Huisstijl

Verwante projecten