Client
Z-Group
Project
Z-Group | Restyling

2006

De vraag

In 1999 werd het bedrijf SRS opgestart als verlener van veiligheidsdiensten. In snel tempo volgden een aantal nevenbedrijven met aanvullende specialismen. In 2006 besefte SRS dat er meer structuur in het geheel moest komen. Het probleem van merkenhiërarchie, corporate identity en corporate communicatie was gesteld.

Ons antwoord

Gramma kreeg de opdracht toegewezen om hun duidelijke kijk op de merkenhiërarchie, hun ervaring met het uitrollen van complexe huisstijlprojecten en om de intense samenwerking met marketingbureau Forte. Gramma creëerde een sterk doorgedreven merkenstructuur, gebaseerd op het 'endorsed carrier'-model van Olins. Verder accentueerde Gramma het gebruik van de kleuren geel en zwart door de logo's in een zwart vlak te plaatsen. Als huisstijlletter stelden we de DIN voor: een strakke, zakelijke letter die tegelijkertijd jong overkomt. Deze huisstijl hebben we gedetailleerd uitgewerkt en toegepast op een zeer volledige range van dragers: correspondentieset, website en drukwerk, maar ook bedrijfskleding, vlaggen, belettering van gebouwen, voertuigen en werfcontainers, enz. In eerste instantie werd SRS helemaal in een nieuw pak gestoken volgens het stappenplan dat wij in het begin van de opdracht hadden voorgesteld; in een tweede fase volgen de andere bedrijven van de groep. De Z-Group vroeg ook een plan om haar marketingstrategie in communicatie om te zetten. Voor dit onderdeel werkten wij nauw samen met het bureau Forte, dat een grote ervaring heeft in communicatie met industriële doelgroepen.

Meer info: bart@gramma.be

  • Z-Group
Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group Z-Group | Striping Z-Group | Striping Z-Group | Striping

Verwante projecten