Artevelde Hogeschool Gent

In de aanloop naar haar tienjarig bestaan deed de Arteveldehogeschool in Gent een strategisch zelfonderzoek naar haar positionering en communicatie. Het document had het over de noodzaak om o.a. de corporate communicatie te versterken. De aandacht spitste zich toe op het logo en de huisstijl. De workshop ‘Positioneren op identiteit’ was de eerste stap in de voorbereiding van de vernieuwing van de huisstijl. Uit de workshop bleek dat de Arteveldehogeschool staat voor: vertrouwen, toonaangevend, betrokken innovatief en gedreven. Hieruit werd de krachtige baseline denk, doe, word gedistilleerd. Voor de vormgevers werd deze inhoud aangevuld met de opdracht dat de communicatiestijl van de Arteveldehogeschool scherp, energiek en jong moest worden. De keuze viel op de combinatie van de ‘a’ in druppelvorm en de dubbelepunt, en een H als witruimte. Dit leesteken houdt een belofte in: er gaat iets volgen, er staat iets te gebeuren. Het is bovendien een aansporing van de student: nu is het aan jou. Gramma kreeg meteen ook de implementatieopdracht toegewezen.

Wil je meer weten over dit project? Neem dan contact op met bart@gramma.be.

arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
arteveldehogeschool
Artevelde Hogeschool
Artevelde Hogeschool
helper