wie zijn we?

Gramma is een grafisch designbureau dat aan opdrachtgevers een meerwaarde biedt voor de uitwerking van hun organisatieidentiteit. Deze meerwaarde creëren we door tactisch en conceptueel mee te denken over identiteitscommunicatie én door het uitoefenen van onze vakkennis en ervaring op vlak van beeld- en vormtaal. Een sterk merk reflecteert immers de identiteit van de organisatie, ondersteunt haar strategie en sluit aan bij de percepties van klanten.

De ambitie van Gramma is om het imago van de opdrachtgever om te zetten in een doordacht en kenmerkend design, gekoppeld aan een vakkundige implementatie. Gramma is daarbij heel operationeel gericht en zet haar kennis en kunde in de etalage. M.a.w. we willen het verhaal van de opdrachtgever vertalen tot een concrete huisstijl, logo, brochure, jaarverslag, rapport, ...

We willen dat Gramma associaties oproept van een zeer degelijke en vakkundige organisatie, maar ook gemakkelijk benaderbaar en zelfrelativerend. Een bedrijf met een menselijk gezicht en een open bedrijfscultuur. Een bedrijf waar toegewijde vakmensen werken met een duidelijke visie op het vlak van design en identiteitscommunicatie.

Gramma heeft door zijn jarenlange ervaring samenwerkingen opgezet met partners die zich focussen op merkpositionering, merkpersoonlijkheid, contentmarketing en naamcreatie.

wat doen we?

Logocreatie en - restyling, corporate branding, corporate publicaties, rapporten en jaarverslagen, duurzaamheidsrapporten, interne communicatie, boekvormgeving, vormgeving voor culturele projecten, office-sjablonen, .....

design works.

Wat u ook belooft, bij elk contactmoment moeten klanten het bewijs van die belofte ‘beleven’. Onderscheidend, herkenbaar, rigoureus en standvastig! Door de toename van het aantal mediakanalen (social media, crossmediale boodschappen ...) neemt ook het aantal ‘touchpoints’ toe. Vooral de onderlinge visuele afstemming van de verschillende communicatiekanalen is steeds lastiger te organiseren. Dat vraagt om een goede regie over het visueel voorkomen (de voorkant). Juist hier ligt onze kennis én ervaring! We brengen duidelijk in kaart hoe we de zichtbaarheid van uw merk/organisatie kunnen verbeteren. Vakmanschap en de handen uit de mouwen steken zijn hierbij de leidraad. Wat maakt dat we in staat zijn efficiënt te opereren en de kosten te beheersen, met behoud van service en kwaliteit. Dit resulteert in een sterk en coherent merk!