BOON 2012

De stad Aalst kon niet om het feit heen dat schrijver, anarchist, nihilist en moralist Louis Paul Boon in 2012 honderd jaar zou geworden zijn. Het Boonjaar moest in eerste instantie de aandacht vestigen op de actuele betekenis van Boon, met de nadruk op ‘Boon als schrijver’. Een logo en huisstijl voor het cultuurproject drong zich op. Gramma's voorstel werd als het beste bevonden uit een competitie met 4 andere bureaus. Voor het woordbeeld gebruikten we Poplar, een down-to-earth pamflet-letter. Daarnaast - kon het anders? - veel rood en zwart en een 'hedendaags' stencilportret. Beperkte huisstijlrichtlijnen werden uitgewerkt zodat de grafisch vormgevers van de stad Aalst een houvast hadden voor de verder implementatie.

Meer info: jan.hendrickx@gramma.be

Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
Boon 2012
helper